Influencer Marketing

Influencer marketing er en af de mest populære og effektive former for online markedsføring af hjemmesider og webshops I 2018. Influencer marketing går kort sagt ud på, at du samarbejder og skaber relationer med indflydelsesrige personer, som din målgruppe følger.

Hvis du fx har en webshop, hvor du sælger fodboldstøvler, så kan du fx lave et samarbejde med en kendt fodboldspiller, som har mangle følgere på facebook, instagram og youtube. Her kan I sammen lave en video, hvor fodboldspilleren laver nogle tricks med en fodbold, samtidig med at fodboldspilleren har fodboldstøvlerne på, som du sælger. Fodboldspilleren deler videoen på de sociale medier, som så når ud til fodboldspillerens følgere/netværk. Fodboldspilleren er på den måde med til at markedsføre/påvirke andre til at købe fodboldstøvlerne. Denne påvirkning kan være utrolig effektiv, da det den kommer fra person, man ser op til eller kender i forvejen. ”Hvis han bruger de fodboldstøvler, så må de være gode, dem skal jeg da købe”.

Der findes i dag rigtig mange personer, som har flere tusinde følgere på instagram, youtube, twitch og på mange andre af de her apps og online platforme. Men det er ikke alle, som har et opbygget tæt forhold til deres følgere, og det kan derfor være svært at gennemskue, hvilke personer der egentlig er inflydelsesrige. Her kan du ofte spare en del tid og penge, hvis du benytter dig af en influencer marketing platform fx xbrando, hvor de mest inflydelserige personer til gode priser bliver håndplukket.